Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa im. Jana Klicha zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.spwieprz.edu.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono dnia:

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
  • Filmy nie posiadają audiodeskrypcji.
  • Część plików nie jest dostępna cyfrowo.
  • Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
  • Niektóre załączniki umieszczone na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.
  • Część linków udostępnionych na stronie WWW nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.

Nadmierne koszty:

  • Brak komunikatora audiowizualnego.
  • Brak tekstu odczytywanego maszynowo.

Koszt dostosowania Jednostki pod względem wyżej wymienionych elementów to około 10 000,00 zł

Treści nieobjęte przepisami:

    Brak informacji.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Grzegorz Ciurla , adres e-mail: spwieprz@poczta.onet.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 33 867 59 12 .

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Grzegorz Ciurla
  • ul. Szkolna 800, 34-382 Wieprz
  • spwieprz@poczta.onet.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

W budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wejść do budynków:

Przy wejściu głównym do budynku znajduje się dzwonek, a wejście od strony ul. Nad Sołą jest przystosowane dla osób poruszających się przy pomocy wózka inwalidzkiego.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarze w budynku są szerokie, jednak znajdują się na różnych poziomach. Korytarz główny jest w pełni dostosowany dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego. Prowadzi nań podjazd oraz jest on wyposażony w odpowiednio przystosowaną toaletę.

Dostosowanie schodów:

Większość schodów wyposażona jest w poręcze oraz oznaczona została kontrastowymi taśmami.

Dostosowanie wind:

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni:

Przy wejściu od ul. Nad Sołą jest podjazd dla osób na przy pomocy wózka inwalidzkiego, który prowadzi na korytarz główny

Dostępność platform:

Budynek nie posiada platform.

Dostosowanie parkingów:

Obok szkoły są miejsca parkingowe, brak jednak miejsc wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność tyflomap:

Brak tyflomap.

Prawo wstępu z psem asystującym:

W budynku nie można przebywać w towarzystwie psa asystenta lub psa przewodnika.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Pracownicy obsługi szkoły(woźna, konserwator) służą pomocą w kwestii kontaktu osoby niesamodzielnej z sekretariatem bądź dyrektorem szkoły.

Dostępność tłumacza języka migowego:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.

Dostępność informacji głosowych:

Brak dostępności do informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Brak pętli indukcyjnych.

Dodatkowe informacje