Projekt pt: "W Europie jak u siebie"( ang. "In Europe - feel at home") jest realizowany przez pracowników Szkoły Podstawowej im. Jana Klicha w Wieprzu a jego głównym celem jest podniesienie znajomości języka angielskiego wśród wspomnianych osób co ma przyczynić się do ogólnie pojętej poprawy jakości pracy szkoły. Idea stworzenia projektu powstała w wyniku zapotrzebowania szkoły na rozwój w dziedzinach takich jak: podniesienie kompetencji nauczycieli w posługiwaniu się językiem angielskim, zmiana tradycyjnych metod nauczania na nowoczesne rozwiązania zarówno w pracy z uczniami zdolnymi jak i borykającymi się z problemami na I oraz II etapie edukacyjnym włącznie z oddziałami gimnazjum wygaszanymi na skutek reformy oświaty. Ponadto poprzez udział w projekcie przewiduje się otwarcie na współpracę międzynarodową, zwiększenie ilości projektów międzynarodowych, wzrost kompetencji dydaktycznych i pedagogicznych. W projekcie weźmie udział 18 pracowników szkoły wśród których znajdą się nauczyciele rożnych przedmiotów, przedstawiciel kadry zarządzającej oraz administracji szkoły. Uczestnicy projektu wezmą udział w szkoleniach językowych w Portugalii, na Malcie i w Hiszpanii poprzedzonymi przygotowaniem językowym w placówce wysyłającej. Projekt skupia się głównie na nauce języka angielskiego ale obejmuje również działania będące okazją do wymiany doświadczeń, a w szczególności dobrych praktyk dotyczących struktury i zasad funkcjonowania oddziałów dwujęzycznych w szkołach partnerskich. Ponadto, specjalne znaczenie mają tu mieć zagadnienia dotyczące innowacyjnego podejścia do pracy z uczniami z orzeczeniami z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej oraz zagadnienie związane z zapewnieniem dobrego startu dzieciom rozpoczynającym naukę w szkole. Ponadto, projekt obejmie również zagadnienia związane z zapobieganiem niepowodzeniom szkolnym u uczniów o niskim poziomie opanowania umiejętności oraz przedwczesnego kończenia edukacji szkolnej jako zamykania sobie drogi do dalszego rozwoju zawodowego. W trakcie realizacji projektu planuje się pobyt w placówkach oświatowych . Zajęcia szkoleniowe będą realizowane także w formie warsztatowej i seminaryjnej. Ze strony partnerów w projekcie weźmie udział podobna grupa osób, które będą zaangażowane do realizacji uzgodnionej między partnerami tematyki szkoleń. Osoby te z uwagi na pełnione w instytucji partnera funkcje lub przydzielone im na okres realizacji projektu zadania mają być gwarantami realizacji zamierzeń i ich odpowiedniego poziom merytorycznego. Celem długofalowym projektu jest nawiązanie stałej, a przede wszystkim ściślejszej współpracy między partnerami w dziedzinie edukacji i realizacja kolejnych przedsięwzięć w przyszłości.

 

The Project "In Europe - feel at home" is realized by the teaching staff of Jan Klich Primary School in Wieprz. Its main goal is the improvement of the English language skills by the school`s staff, which, in turn is going to aim at a general improvement of the quality of the school's functioning. The idea of the project emerged in response to the school's need for development within the following fields: improvement of the teachers competence in the use of the English language, implementing novel up-to-date teaching methods, both at work with skilled students and with students with difficulties on 1st and 2nd education stage, including middle-school levels being terminated as a result of the educational reform. Additionally, the project is aimed at encouraging the participants to open to international cooperation, increase the number of international projects, and improve didactic and pedagogical competence. 18 staff are going to participate in the project, including teachers of various subjects, representatives of the managing as well as the administrative cadre. The participants are going to take part in language courses in Portugal, Malta and Spain, preceded by language schoolings carried out in the at the school's location. The project is mainly concerned with language learning; however it also involves a number of activities, aimed at an exchange of experiences, particularly good practices referring to the structure and functioning of bilingual institutions in partner schools. What is more, a particular emphasis will be put on issues concerning an innovative approach to work with students with certificates from the psychological-pedagogical counselling institution, as well as issues concerned with ensuring a good start for children beginning their education. The project also involves issues referring to counteracting educational underachievement among students with a low level of acquisition, and premature quitting of school, which means termination of career opportunities for students. During the project, visits at educational institutions is planned. Training activities are also going to be carried out in the form of workshops and seminars. On the project partners' side, there will be an equal number of participants involved in the conducting of the trainings on topics agreed beforehand. Particular persons, owing to their functions performed in the partner institution or appointed project tasks, are expected to guarantee the realisation of the objectives and their adequate level on basis of merit. The projects' long-term goal is establishing a permanent and, above all, a close cooperation between the partners in the educational domain, and realisation of more undertakings in the future.