
Konkurs kuratoryjny z języka polskiego
„Siłę i odwagę nie zawsze mierzy się medalami i zwycięstwami. Ich miarą jest zdolność i chęć do zmagania się z trudnościami i przezwyciężania ich. Najsilniejsi są ci, którzy nie poddają się niepowodzeniom.”
5 listopada siedmioro uczniów z naszej szkoły wzięło udział w Konkursie kuratoryjnym z języka polskiego. Konkurs był naprawdę bardzo trudny. Obszary umiejętności, które podlegały ocenie podczas konkursu to:
1. Czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury.
2. Analiza i interpretacja utworów literackich z wykorzystaniem potrzebnej terminologii.
3. Wykorzystanie wiedzy o języku, znajomość terminów oraz pojęć służących opisywaniu języka.
4. Napisanie przemówienia z wykorzystaniem elementów retoryki.
Aby przejść do II etapu konkursu, uczniowie musieli wykazać się doskonałą znajomością nie tylko gramatyki i teorii literatury, ale przede wszystkim rzetelną wiedzą na temat lektur.
Konkurs z roku na rok jest coraz trudniejszy i wymaga od uczniów solidnego przygotowania na zajęciach dodatkowych i pracy samokształceniowej w domu. Na przygotowania do konkursu i przeczytanie lektur nadobowiązkowych uczniowie mają bardzo mało czasu.
W tegorocznym konkursie nikt nie uzyskał takiej liczby punktów, aby przejść do kolejnego etapu. Najwięcej punktów zdobyła uczennica klasy szóstej Wiola Lach.
Wszystkim uczestnikom konkursu, a szczególnie Wioli Lach gratulujemy i życzymy wytrwałości w dążeniu do celu.
Uczniowie, którzy wzięli udział w konkursie, włożyli w przygotowania do niego dużo pracy i czasu, uczęszczali na kółko polonistyczne o godzinie 7:15 w każdy wtorek to: Wioletta Lach, Patrycja Studencka, Oskar Gancarczyk, Maciej Siwek, Emilia Marszałek, Aleksandra Wrona i Mateusz Michalski.