Tutaj powinien być opis

Konkurs kuratoryjny z języka polskiego

„Siłę i odwagę nie zawsze mierzy się medalami i zwycięstwami. Ich miarą jest zdolność i chęć do zmagania się z trudnościami i przezwyciężania ich. Najsilniejsi są ci, którzy nie poddają się niepowodzeniom.”


5 listopada siedmioro uczniów z naszej szkoły wzięło udział w Konkursie kuratoryjnym z języka polskiego. Konkurs był naprawdę bardzo trudny. Obszary umiejętności, które podlegały ocenie podczas konkursu to:

1. Czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury.

2. Analiza i interpretacja utworów literackich z wykorzystaniem potrzebnej terminologii.

3. Wykorzystanie wiedzy o języku, znajomość terminów oraz pojęć służących opisywaniu języka.

4. Napisanie przemówienia z wykorzystaniem elementów retoryki.

Aby przejść do II etapu konkursu, uczniowie musieli wykazać się doskonałą znajomością nie tylko gramatyki i teorii literatury, ale przede wszystkim rzetelną wiedzą na temat lektur.

Konkurs z roku na rok jest coraz trudniejszy i wymaga od uczniów solidnego przygotowania na zajęciach dodatkowych i pracy samokształceniowej w domu. Na przygotowania do konkursu i przeczytanie lektur nadobowiązkowych uczniowie mają bardzo mało czasu.

W tegorocznym konkursie nikt nie uzyskał takiej liczby punktów, aby przejść do kolejnego etapu. Najwięcej punktów zdobyła uczennica klasy szóstej Wiola Lach.

Wszystkim uczestnikom konkursu, a szczególnie Wioli Lach gratulujemy i życzymy wytrwałości w dążeniu do celu.

Uczniowie, którzy wzięli udział w konkursie, włożyli w przygotowania do niego dużo pracy i czasu, uczęszczali na kółko polonistyczne o godzinie 7:15 w każdy wtorek to: Wioletta Lach, Patrycja Studencka, Oskar Gancarczyk, Maciej Siwek, Emilia Marszałek, Aleksandra Wrona i Mateusz Michalski.