Tutaj powinien być opis

Klasa 2b z certyfikatem w projekcie „Czytam z klasą – Lekturki spod chmurki”!

Z ogromną radością informujemy, że uczniowie klasy 2b zakończyli realizację VI edycji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Czytam z klasą – Lekturki spod chmurki”
i otrzymali certyfikat ukończenia projektu!

Projekt był realizowany przez cały rok szkolny i podzielony na trzy moduły tematyczne:
🟡 Moduł I: Radość i szczęście
🔵 Moduł II: Smutek i złość
🔴 Moduł III: Strach i odwaga


🟡 Moduł I: Radość i szczęście

Uczniowie czytali i omawiali utwory z książki „Brzechwa dzieciom” Jana Brzechwy. Szczególną uwagę zwrócono na wiersze: „Kaczka Dziwaczka”, „Na straganie” i „Samochwała”. Rozmowy wokół tekstów pozwoliły dzieciom zrozumieć postawy bohaterów, a także poruszyć tematy takie jak szczerość, współpraca i akceptacja.

W ramach działań:

  • wypełniano „Lekturnik”, tworząc rysunki i opisy ulubionych bohaterów oraz alternatywne zakończenia,

  • powstała gazetka z ilustracjami inspirowanymi poezją Brzechwy,

  • uczniowie zaprojektowali i wykonali własną grę planszową „Przygody z Brzechwą”, rozwijając przy tym kreatywność, umiejętność pracy zespołowej i zabawę przez naukę.

W module emocjonalnym dzieci pisały i rysowały „Listy radości” do wybranych osób, dzieląc się tym, co sprawia im szczęście. Dzięki odpowiedziom adresatów, uczniowie poznali też radości swoich bliskich i nauczyli się, jak ważna jest empatia i wdzięczność.


🔵 Moduł II: Smutek i złość

W tym module klasa sięgnęła po baśnie Hansa Christiana Andersena: „Królowa Śniegu” i „Dziewczynka z zapałkami”. Uczniowie rozmawiali o trudnych emocjach, takich jak samotność, smutek i złość, a także o wartościach: przyjaźni, współczuciu i odwadze.

Działania obejmowały:

  • wypełnianie Lekturnika,

  • stworzenie koła fortuny z pytaniami o treść baśni,

  • zaprojektowanie alternatywnych okładek książek,

  • wykonanie trójwymiarowego modelu sceny z lektury,

  • pisanie listów o emocjach – dzieci dzieliły się tym, co je smuci lub złości i jak próbują sobie z tym radzić.


🔴 Moduł III: Strach i odwaga

Inspiracją do działań była książka Justyny Bednarek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”. Historie odważnych skarpetek pozwoliły dzieciom zastanowić się nad tym, czym jest strach, jak się objawia i jak można go pokonać.

W ramach modułu uczniowie:

  • uzupełniali Lekturnik,

  • tworzyli mapy ważnych miejsc z książki z opisami przygód,

  • rysowali kontur wybranej postaci, wypełniając go rysunkami jej przygód,

  • pisali „Listy do strachu”, w których dzieci opowiadały, czego się boją i jak próbują przezwyciężać swoje lęki. Listy trafiły do klasowej „skrzynki odwagi”.


Projekt był dla uczniów klasy 2b niezwykłą przygodą pełną emocji, wartościowych rozmów, współpracy i twórczego działania. Dzięki niemu dzieci nie tylko rozwijały swoje zainteresowania czytelnicze, ale też uczyły się rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi w sposób bezpieczny
i konstruktywny.

Gratulujemy klasie 2b zaangażowania, kreatywności i wzorowej realizacji projektu!

Organizacja:

Alina Jakubiec i Karolina Strzałka