
Klasa 2b z certyfikatem w projekcie „Czytam z klasą – Lekturki spod chmurki”!
Z ogromną radością informujemy, że uczniowie klasy 2b zakończyli realizację VI edycji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Czytam z klasą – Lekturki spod chmurki”
i otrzymali certyfikat ukończenia projektu!
Projekt był realizowany przez cały rok szkolny i podzielony na trzy moduły tematyczne:
🟡 Moduł I: Radość i szczęście
🔵 Moduł II: Smutek i złość
🔴 Moduł III: Strach i odwaga
🟡 Moduł I: Radość i szczęście
Uczniowie czytali i omawiali utwory z książki „Brzechwa dzieciom” Jana Brzechwy. Szczególną uwagę zwrócono na wiersze: „Kaczka Dziwaczka”, „Na straganie” i „Samochwała”. Rozmowy wokół tekstów pozwoliły dzieciom zrozumieć postawy bohaterów, a także poruszyć tematy takie jak szczerość, współpraca i akceptacja.
W ramach działań:
-
wypełniano „Lekturnik”, tworząc rysunki i opisy ulubionych bohaterów oraz alternatywne zakończenia,
-
powstała gazetka z ilustracjami inspirowanymi poezją Brzechwy,
-
uczniowie zaprojektowali i wykonali własną grę planszową „Przygody z Brzechwą”, rozwijając przy tym kreatywność, umiejętność pracy zespołowej i zabawę przez naukę.
W module emocjonalnym dzieci pisały i rysowały „Listy radości” do wybranych osób, dzieląc się tym, co sprawia im szczęście. Dzięki odpowiedziom adresatów, uczniowie poznali też radości swoich bliskich i nauczyli się, jak ważna jest empatia i wdzięczność.
🔵 Moduł II: Smutek i złość
W tym module klasa sięgnęła po baśnie Hansa Christiana Andersena: „Królowa Śniegu” i „Dziewczynka z zapałkami”. Uczniowie rozmawiali o trudnych emocjach, takich jak samotność, smutek i złość, a także o wartościach: przyjaźni, współczuciu i odwadze.
Działania obejmowały:
-
wypełnianie Lekturnika,
-
stworzenie koła fortuny z pytaniami o treść baśni,
-
zaprojektowanie alternatywnych okładek książek,
-
wykonanie trójwymiarowego modelu sceny z lektury,
-
pisanie listów o emocjach – dzieci dzieliły się tym, co je smuci lub złości i jak próbują sobie z tym radzić.
🔴 Moduł III: Strach i odwaga
Inspiracją do działań była książka Justyny Bednarek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”. Historie odważnych skarpetek pozwoliły dzieciom zastanowić się nad tym, czym jest strach, jak się objawia i jak można go pokonać.
W ramach modułu uczniowie:
-
uzupełniali Lekturnik,
-
tworzyli mapy ważnych miejsc z książki z opisami przygód,
-
rysowali kontur wybranej postaci, wypełniając go rysunkami jej przygód,
-
pisali „Listy do strachu”, w których dzieci opowiadały, czego się boją i jak próbują przezwyciężać swoje lęki. Listy trafiły do klasowej „skrzynki odwagi”.
Projekt był dla uczniów klasy 2b niezwykłą przygodą pełną emocji, wartościowych rozmów, współpracy i twórczego działania. Dzięki niemu dzieci nie tylko rozwijały swoje zainteresowania czytelnicze, ale też uczyły się rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi w sposób bezpieczny
i konstruktywny.
Gratulujemy klasie 2b zaangażowania, kreatywności i wzorowej realizacji projektu!
Organizacja:
Alina Jakubiec i Karolina Strzałka